Hírek

Formula 1

Formula 1 – Az előző fejezetben elkísérhettük Jack Heuert és Enzo Ferrarit egy elsötétített dolgozószobába, hogy aláírják a szponzoráció történetét megváltoztató szerződést. A ’60-as évek vége, ’70-es évek eleje azonban más tekintetben is lényeges változásokat hozott az időmérésben: megjelentek az elektronikus eszközök. 

A Heuer cég az 50-es évektől jelen van a Formula 1 pályáin mechanikus időmérőivel. A pilóták csuklóján akár verseny közben, valamint a pályák mentén stopperekkel és papírlapokkal, melyeken a köridőket vezették. A rendszer korlátai hamar megmutatkoztak: a köridőkről és pozíciókról a másodperc törtrészei döntöttek, melyeket a szimultán használt stoppereken kellett volna mérni és papír alapon vezetni. A méréseket – ma már talán kissé megmosolyogtató módon – többnyire a pilóták feleségei, barátnői végezték.

A Heuer fejlesztette ki azt a technológiát, mely a mai modern időmérésnek is alapja.

A korszakról és a használt időmérő berendezésekről mesél ebben a kisfilmben Jack Heuer mellett Jean Campiche, aki a Heuer Timing vezetője volt: 

Az Automatic Car Identification Timing System (ACIT) lényege, hogy az autók apró jeladókat kaptak, melyek segítségével külön-külön nyomon követhetővé vált mozgásuk, és célba érkezésük. 

Jean Campiche Jean from Heuer timing Paul Ricard race in 1974.

 

A technológiát a Heuer később eladta a Longines számára, mely az Olivettivel közösen használta. Az utóbbi évtizedek időméréseihez az eszközökez a MYLAPS nevű holland cég szállítja, bárkit is látunk felvillanni szponzorként (Hublot, Rolex stb.)

A TAG Heuer kapcsolata a Forma 1-gyel évtizedek óta töretlen, a Ferrari majd a McLaren után 2016 óta a Red Bull Racing partnere.